
Kymberleigh Richards
16003 Gault St., Apt. 7

Van Nuys, CA 91406-4937
818.781.0487

kymber@pacbelLnet

May 28, 2013

Federal Communications Commission
Attn: Mass Media Bureau
445 W. 12" St.

Washington DC 20554

R66óti

MP SOZQI3

FCC MaU Room

In re: Form 314 Applications for Assignment of the licenses for Radio Stations
KDAY(FM) Redondo Beach, Calif. (Facility ID 10100) and KDEY-FM Ontario,
California (Facility ID 10099), File Numbers BALH-20130408ACM and BALH-
2013408ACL

To Whom It May Concern:

I write in opposition to the proposed assignment of the above referenced licenses
to RBC Communications, Inc., a/k/a RBC License LLC, on the basis that the
proposed assignee does not meet the legal and moral qualifications to hold a
broadcast license.

RBC Communications, Inc. is controlled by RBC Investments LLC, as shown in
Exhibit 14 of the Form 314 filing. RBC Investments LLC is 100% owned by
Anthony Yuen, a naturalized citizen of the United States who is employed by the
Chinese media company Phoenix Television as its editor-in-chief and current
affairs anchor. Phoenix Television, through its subsidiary Phoenix Satellite
Television (U.S.) Ltd., owns 20% of RBC License LLC. Despite the percentage of
ownership being limited to comply with Section 310(b) of the Communications
Act of 1934, the fact that they are Yuen's employers implies defacto control of
RBC License LLC and the limitation is a pure fiction designed to comply with the
Act on paper only.



Federal Communications Commission
Re: BALH-20130408ACM and BALH-2013408ACL
Page 2

luen has failed to identify this interlocking relationship with Phoenix Television
in the application and its exhibits. Further, the other two officers of RBC
Communications, Inc. - Xiao Yong Wu a/k/a Wu Xiaoyong (a citizen of the
People's Republic of China) and Ka Keung Yeung (a citizen of the United
Kingdom) - are the CEO and CFO of Phoenix Satellite Television (U.S.) Ltd.,
respectively. This is also not disclosed in the application and its exhibits.
Further, Wu Xiaoyong, who is RBC's signatory to the asset purchase agreement
document provided as an exhibit in the Form 314 filing, is the son of China's
former Vice Premier Wu Xiequan.

Phoenix Television can therefore be described as the true parent company of RBC
License LLC. It is strongly aligned with the Chinese Communist Party and its
Hong Kong operations are essentially controlled by the Communist Party
government in China. Phoenix itself is only nominally privately-owned; its main
investor is the State-owned enterprise China Mobile. Further, it is headed by Liu
Changle, a well-connected former colonel in the People's Liberation Army who
once served as a military affairs correspondent for China National Radio.

Dr. Anne-Marie Brady of the University of Canterbury in New Zealand,
regarded as an expert on the Chinese Communist Party and its hold on power,
testified on April 30, 2009 at a hearing by the U.S.-China Economic Security &
Review Commission. In her testimony, she described Phoenix Television as
"more loyal than CCTV (Chinese Communist Television)" to the party and
closely tied to the Party's "foreign propaganda agenda". Dr. Brady said that
Phoenix uses a "loyal opposition" stance to appear independent of the Party but
with an impression of "objectivity" to build a false positive impression of the
Party and of mainland China itself.

In 2004, James Borton, an author on the subject of China's media, described
Phoenix Television as "a stellar example of how the Chinese Communist Party
undertakes a delicate balancing act between market forces and control of the
media."



Federal Communications Commission
Re: BALH-20130408ACM and BALH-2013408ACL
Page 3

When Phoenix Television created the subsidiary company Phoenix North
American Chinese Channel (PNACC) in 2001, a sufficient number of questions
arose regarding its possible role in China's espionage efforts in the U.S. to cause
the FBI to describe it as a possible "front" company for these purposes. On
October 28, 2005, two Chinese couples were arrested in the Los Angeles area by
U.S. intelligence officials and charged with stealing U.S. military secrets. One
man arrested at Los Angeles International Airport, Tai Wang Mak, was identified
as a broadcast and engineering director for PNACC.

It appears, then, that disclosures germane to the question of the fitness of RBC
License LLC have been withheld and that the exhibits to the Form 314 filing were
made deliberately vague to conceal material facts that relate to the actual
ownership and loyalties of the proposed assignee. Specifically, the apparent
control by Phoenix Television has been hidden from the Commission in the
documentation it was provided.

Given the various interlocking relationships that exist between the proposed
assignee and the Chinese government, I believe a full investigation of RBC
Communications, Inc. and its principals must be conducted by the Commission
to determine if they indeed meet the requirements to be the holder of broadcast
licenses in this country. Further, I strongly suggest that the omission of these
relationships in the exhibits to the Form 314 filing is, in and of itself, indicative of
the lack of moral and ethical character required of a licensee. In short, there has
been a near-complete lack of candor on the part of the proposed assignee in their

filings with the Commission.

I urge the Commission to delay processing of the applications until such a
investigation has been conducted, to ensure that the best interests of the public

are met.

Respectfully submitted for your consideration,


	page 1
	page 2
	page 3

